Van 19-22 mei heeft de Brabantse Ontwikkelings Maatschappij (BOM) in samenwerking met Brainport Industries en de Nederlands ambassade in Singapore een ondernemersreis georganiseerd, inclusief een Netherlands Pavilion op de Semicon Southeast Asia in Singapore. 16 bedrijven uit de Nederlandse semicon sector presenteerde zichzelf op het paviljoen. Daarnaast bestond de Dutch Delegation nog uit 15 additionele bedrijven die aan de reis deelnamen als visitor.
Met een totaal van 70 personen was dit de grootste semicon delegatie ooit uit Nederland voor een ondernemersreis als deze. Hier alleen al kunnen we trots op zijn! De officiële opening van het paviljoen werd verzorgd door minister Dirk Beljaarts van Economische zaken.
Het programma bestond uit bedrijfsbezoeken, netwerkbijeenkomsten, B2B matchmaking, innovation- & business conferences en actieve beursdeelname met het paviljoen.
Aftermovie Semicon Southeast Asia 2025 - Singapore
Uit de ontvangen feedback van de deelnemers kunnen we alleen maar concluderen dat het een zeer geslaagde reis was. Deelnemers hebben veel nieuwe inzichten, nieuwe leads en waardevolle contacten opgedaan. Het was een drukke, maar vooral ook inspirerende en interessante week waarin de kansen die Singapore te bieden heeft goed zichtbaar waren. Toetreding tot de Singaporese markt vereist een duidelijke strategie. In die strategie is het belangrijk niet alleen hoog over, maar juist gelet op de specialiteiten en kenmerken van een bedrijf, specifiek een keuze te maken voor deze markt. Dit werd eens te meer duidelijk toen de bedrijven op bezoek waren bij KLA, waar Senior Vice President Theo Kneepkens iedereen aan het denken zette over de juiste afwegingen en keuzes voor toekomstplannen in Zuidoost Azië.
60-jaar bilaterale relaties tussen Nederland en Singapore: Nu is het moment om daar op voort te bouwen.
Zaken doen in Singapore betekent investeren in relaties, wederzijds vertrouwen en gezamenlijke waarde creatie. Singapore en Nederland kunnen terugvallen op een solide basis van 60 jaar bilaterale relaties, waarin de partners elkaar altijd hebben kunnen vinden voor samenwerking. Met deze ondernemersreis werd al duidelijk dat bedrijven dit ook zien en steeds meer partnerschappen onderling aangaan, maar de goede reputatie van Nederland kan in het voordeel gebruikt worden door bedrijven als zij relaties aangaan met Singaporese partners.