Contact

‘Dankzij het netwerk van de BOM hebben we veel meer buitenlandse leads binnengehaald’

Holst Centre in Eindhoven heeft al sinds zijn oprichting in 2006 klanten in het buitenland. Sinds een paar jaar werkt het onafhankelijke R&D-centrum bij de betreding van nieuwe internationale markten intensief samen met BOM International Trade. Managing director Ton van Mol: “Dankzij het netwerk van de BOM hebben we veel meer buitenlandse leads binnengehaald. Uiteindelijk leidt dat tot nieuwe klanten.”

Lees meer
‘Dankzij het netwerk van de BOM hebben we veel meer buitenlandse leads binnengehaald’

‘Wil je als ondernemer naar China? Een goede locatiekeuze loont’

VDL Groep is nu 13 jaar in China gevestigd. In de tussentijd is er veel veranderd. Volgens Dennis van Opzeeland, directeur VDL ETG in Suzhou, is China al lang niet meer het lagelonenland van weleer. “Er liggen vooral kansen voor bedrijven die voor de lokale afzetmarkt produceren. Daarbij is kennis van de lokale wet- en regelgeving een absolute must”, aldus Van Opzeeland.

Lees meer
‘Wil je als ondernemer naar China? Een goede locatiekeuze loont’

VDL: "De Verenigde Staten biedt enorme kansen voor Brabantse ondernemers"

Onder de rook van Atlanta, het belangrijkste industrie-, handels- en financiële centrum van het zuidoosten van de Verenigde Staten, heeft de VDL Groep onlangs haar eerste productiefaciliteit in Noord Amerika geopend. De VDL Groep had al vijf bestaande verkoop en engineerings locaties verspreid over de Verenigde Staten.

Lees meer
VDL:  "De Verenigde Staten biedt enorme kansen voor Brabantse ondernemers"

'Wat de BOM voor ons heeft gedaan is ons bereik vergroten'

Als Nederlands bedrijf is zakendoen in China geen vanzelfsprekendheid. “Met geduld en doorzettingsvermogen bouw je de meest waardevolle relaties op”, zegt Julius de Jong, managing director van het Nederlandse Orgaworld Asia BV.

Lees meer
'Wat de BOM voor ons heeft gedaan is ons bereik vergroten'

Ondernemersreis IMTS naar Chicago - de weg naar succes in de Amerikaanse maakindustrie

’America First’ en ‘buy and hire American’, dat is al wat de klok slaat sinds 2016. Belemmert dat de kansen voor Nederlandse tech- en maakbedrijven? Nee, want nog altijd doen veel van hen succesvol zaken in de VS. De Amerikaanse maakindustrie moet innoveren en is zich daar bewust van. De vraag naar innovatieve oplossingen en bereidheid om te investeren in ‘smart manufacturing’ is groot.

Lees meer
Ondernemersreis IMTS naar Chicago - de weg naar succes in de Amerikaanse maakindustrie

We krijgen steeds meer feeling met de Duitse markt

Voor Nederlandse bedrijven die willen internationaliseren, is buurland Duitsland een logische keuze. De interne markt biedt veel kansen en is vanuit Nederland goed te bedienen. Het Eindhovense spuitgietbedrijf Alligator Plastics, dat zich sinds enkele jaren op de Duitse markt richt, is vol vertrouwen. “Samen met onder andere de BOM zijn we hard aan de weg aan het timmeren.”

Lees meer
We krijgen steeds meer feeling met de Duitse markt