Terug naar showcases

Agrifood roadshow Noord-Jiangsu in China

60c75c00ed77d

Van 9-11 juni organiseerde de Brabantse Ontwikkelings Maatschappij een hybride roadshow naar het noorden van de provincie Jiangsu met als thema “Sustainable livestock breeding and processing”. Middels een combinatie van online en offline pitch sessies, matchmaking en bedrijfsbezoeken werden de Brabantse bedrijven in contact gebracht met potentiële zakenpartners in de Chinese zusterprovincie van de provincie Noord-Brabant.

Deze roadshow is een vervolg en verdieping op de in november 2020 georganiseerde conferentie waar de Brabantse sector zichzelf presenteerde voor een groot publiek. In nauwe samenwerking met de provincie Noord-Brabant en lokale partners zoals Jiangsu Provincial Department of Commerce en Jiangsu Provincial Department of Agriculture and Rural Affairs reisde een groep van 15 deelnemers (deels virtueel) af naar de stad Yancheng. In deze regio wordt komende jaren volop ingezet op het verduurzamen, upgraden en moderniseren van de veehouderij en voedselverwerking.

Renée Versteegde-Derks, Project Manager International Trade bij de BOM: “Er liggen enorme kansen voor het bedrijfsleven in deze regio. Onze Brabant Representative Steven Wang heeft dit de afgelopen maanden samen met lokale partners in beeld gebracht en heeft een netwerk van relaties opgebouwd in de regio. Juist in deze coronatijd, waar reizen naar China voor velen geen optie is, bieden we ondernemers een kans om op het juiste niveau met lokale partners in contact te komen. Ondernemers maken hier dankbaar gebruik van.”

Yibo Jiang, Sales Manager China bij Sonac was een van de online deelnemers aan de roadshow. “Tijdens de online matchmaking heb ik een paar zeer interessante partijen gesproken die interesse hadden in onze producten. Nu ik zelf niet naar China kan reizen helpen deze initiatieven mij om mijn netwerk in China uit te breiden en op het juiste niveau in contact te komen met nieuwe leads. Wel hoop ik snel weer richting China te kunnen reizen om opvolging te kunnen geven aan deze contacten en tot concrete samenwerking te kunnen komen. Dat is online moeilijk te bereiken.”

Voor de Nederlandse bedrijven die wel fysiek aanwezig konden zijn in China zijn ook nog bezoeken georganiseerd aan o.a. een demo farm van COFCO en aan de Jiangsu Yinbao Group, een grootschalige agrarische projectontwikkelaar. De introductie en eerste verkenningsgesprekken zijn gevoerd, nu is het aan de bedrijven zelf om hier komende tijd follow up aan te geven.

Deel deze pagina

Start making impact! Bekijk onze vacatures