Ga naar content
Start making impact! Bekijk onze vacatures!
Contact
Terug naar overzicht nieuws

Groei-investering PTTRNS.ai om digitale innovatie bedrijven te versnellen

Groei-investering PTTRNS.ai om digitale innovatie bedrijven te versnellen

Na drie succesvolle jaren heeft het recent ge-rebrande Eindhovense PTTRNS.ai groeikapitaal financiering opgehaald van ruim 1 miljoen euro om het team uit te bouwen, Software-as-a-Service (SaaS) componenten te ontwikkelen en het verder bedienen van internationale A-merken. 

Met 25+ specialisten ontwikkelt en integreert PTTRNS.ai kunstmatige intelligentie- en visualisatie-oplossingen om digitale innovatie bij bedrijven te versnellen. PTTRNS.ai helpt bedrijven om patronen te ontdekken in hun data over consumenten en bedrijfsprocessen, waardoor bedrijven persoonlijker met consumenten kunnen interacteren en hyperpersonalisatie kunnen realiseren. Met een unieke combinatie van data science, kunstmatige intelligentie, design thinking en 3D visualisatietechnieken, waaronder Augmented Reality en Virtual Reality, heeft PTTRNS.ai alle specialismen en technieken in huis om dat te bereiken. 

Naast Founders Marco van Herpen en Erik van Breusegem is er in deze ronde geïnvesteerd door strategisch IT-partner ISAAC, retail expert en durfinvesteerder Mikro Invest, niche innovatie-investeerder Swing Investments, serial entrepreneur en AI specialist Michiel Mol en BOM Brabant Ventures. Investment Manager Monique Dullens: "PTTRNS levert een relevante bijdrage aan het ecosysteem op het gebied van Machine Learning, Data Science en Augmented Reality. Dit doen zij met een ervaren ondernemersteam. Met deze investering kunnen we deze innovatieve gebieden verder duurzaam versterken in Brabant."

Met deze investering gaat PTTRNS.ai zich de komende jaren richten op groei van het team, het verder bedienen van internationale merken en de doorontwikkeling van de AI-componenten en integreerbare oplossingen. Marco van Herpen (Managing Director van PTTRNS.ai) vertelt: “We kiezen er bewust voor om onze oplossingen als Software-as-a-Service naar de markt te brengen. We kunnen de componenten vaak voor meerdere klanten op verschillende manieren, specifiek inzetten, waarmee de oplossingen sneller leren en optimaliseren. De kracht achter onze services zit namelijk in de schaalbaarheid en zelflerendheid van kunstmatige intelligentie, wat leidt tot succes bij onze klanten.”