Ga naar content
Start making impact! Bekijk onze vacatures!
Contact
Terug naar overzicht

Alles-Voor-je-Truck verovert Europa, met hulp van de BOM

Alles-Voor-je-Truck verovert Europa, met hulp van de BOM

Truckwash is big business voor Dennis van Veggel, van Alles-Voor-je-Truck (AVJT). In 2010 begon hij een wasstraat in Tilburg. Al snel kwam hij op het idee om vraag en aanbod te koppelen via een online platform voor fleetowners en eigenaren van wasstraten. 95 procent van alle wasstraten in Nederland en een snel groeiend aantal in België, Duitsland en Denemarken is inmiddels op het platform aangesloten. Voor de verdere verovering van Europa deed AVJT een beroep op de BOM.

Eenvoud en efficiency 

Eenvoud en efficiency staan aan de basis van het succes van AVJT. Fleetowners regelen via het online platform de administratieve processen (boekingen, facturering, betalingen) voor het wassen van hun trucks, trailers en combinaties. Dat zorgt niet alleen voor een eenvoudiger administratief proces, maar ook voor effectievere inzet van de voertuigen (minder omrijdkilometers, minder wachturen) en een betere bezetting van de wasstraten.

Het succes was voor Shell aanleiding om de diensten van AVJT via de Shell tankcard in Nederland, België en Duitsland aan te bieden. AVJT heeft haar diensten met een klein lean&mean team inmiddels uitgebreid met carwash en tank cleaning diensten en sinds kort ook met truckparking.

Dennis merkte dat hij met de groei in diensten en op internationale markten tegen de grenzen van zijn organisatie liep. De groei leidde tot allerlei vragen: “In Nederland heeft het concept zich bewezen, maar hoe groeien we nu verder? Hoe moet ik het team uitbreiden? Op welke markt moet ik focussen en hoe ga ik de branding en marketing aanpakken?” Hij klopte aan bij de BOM met de vraag: “Ik hoorde dat jullie ervaring hebben met snelgroeiende ondernemingen, kunnen jullie me helpen?”

Ondersteuning door de BOM

  • In gezamenlijk overleg brachten we de organisatie, de producten, het IT systeem en de markt in beeld;
  • Op basis van onze kennis over groei en opschaling bij snelgroeiende bedrijven stelden we de prioriteiten vast m.b.t. teamontwikkeling, IT-diensten en markten;
  • We voerden een aantal goede gesprekken met Dennis en zijn medeaandeelhouders over de (persoonlijke) ambities en rollen in het bedrijf;
  • Om de financiële implicaties in beeld te krijgen en te bepalen welke investeringen de komende jaren nodig zijn, maakten we een cashflow model.