Ga naar content

Corona-update

maatregelen, aanvullende dienstverlening en praktische tips
Adchieve wil Big Tech te slim af zijn

De Brabantse Ontwikkelings Maatschappij investeert in data science-bureau Adchieve uit ’s-Hertogenbosch. Het bureau, gevestigd in het gebouw van de Jheronimus Academy of Data Science (JADS), gebruikt het geld voor de aansluiting van nieuwe platforms op de software die het bedrijf levert voor online marketing. Klanten die gebruikmaken van de Adchieve-software worden hierdoor minder afhankelijk van Big Tech bedrijven als Google en Amazon.

Waar de meeste leveranciers zich richten op één online verkoopkanaal, optimaliseert Adchieve met haar software as a service (SaaS) de inzet van verschillende online platforms als Google, Facebook en in toenemende mate Amazon. Potentiële kopers op internet, krijgen daardoor volledig geautomatiseerd en op het juiste moment een aanbod dat precies aansluit op hun specifieke wensen.

Minder afhankelijk

“Onze multi-channel strategie is een belangrijk concurrentievoordeel”, vindt Mark van Werven, CEO en eigenaar van Adchieve. “Het voorkomt dat onze klanten overgeleverd zijn aan één online verkoopkanaal. Wij gebruiken data uit het ene kanaal om de inzet van advertenties in het andere kanaal te optimaliseren. Daarmee zijn we de Big Tech bedrijven te slim af. En daar profiteren onze klanten van. Want als je minder afhankelijk wordt van één kanaal kun je het spel veel beter spelen.

Data science

De software van Adchieve, die voornamelijk wordt ingezet door klanten in de retail en de reisbranche, zorgt ervoor dat potentiële eindklanten volledig geautomatiseerd op het juiste moment een aanbod krijgen dat precies past bij hun specifieke wensen. Naast automation speelt data-science een belangrijke rol bij de ontwikkeling van nieuwe algoritmes voor het optimaliseren van advertentiecampagnes. Zo worden naast omzetdata ook orderdata, spiderdata, voorraaddata en data over kostenopbouw meegenomen in de optimalisatie.

Innovatiekracht

“Er zijn verschillende redenen voor deze samenwerking met Adchieve”, zegt Robin Franken, investment manager softtech bij BOM Brabant Ventures. “Op de eerste plaats zorgt deze investering door snelle groei voor nieuwe werkgelegenheid. Daarnaast zorgt de software ervoor dat klanten beter kunnen sturen op marges, omdat ze minder afhankelijk zijn van de algoritmes van Big Tech bedrijven. Daarmee ontstaat een duurzamer online speelveld. Adchieve draagt ook nog eens bij aan de innovatiekracht van JADS en de versterking van de data-economie in Brabant. Wij hebben er alle vertrouwen in dat het bedrijf klaar is voor deze nieuwe groeifase.”

Meer weten?

Contact